tesco-saladbay.png Zelf je salade samenstellen bij Tesco.

TikTok inspireert Tesco

WELWYN GARDEN CITY – Een enorme TikTok-trend op het gebied van gezond eten heeft bijgedragen aan de lancering van een saladecreatiehoek bij de Britse supermarktketen Tesco. Met een groeiend aantal TikTok-gebruikers die foto’s van hun saladecreaties posten, wil de supermarkt klanten inspireren om hun eigen gepersonaliseerde salades te maken.

Zoë Kools |

Door alle ingrediënten op één plek te positioneren, kunnen klanten makkelijker hun salades samenstellen. De saladehoek is opgedeeld in drie secties. Shoppers hebben de mogelijkheid om een basis te selecteren, zoals een zak met sla en erwtenscheuten; een bouwer, zoals avocado; en een topper, zoals dressing of maissalsa, om hun perfecte salade te maken.

Focus van foodies
Emily Hampson, Tesco produce buying manager: “Salades hoeven niet saai te zijn! Ze kunnen lekker, vullend en geschikt zijn voor diverse maaltijden. Spannendere salades lijken nu de focus van foodies te zijn, met steeds creatievere en gevarieerde creaties die op TikTok en Instagram verschijnen. Met onze saladecreatiehoek willen we klanten inspireren om hun allerbeste salades te maken.”

Om de introductie tot een succes te brengen, houdt Tesco een actie waarbij Clubcard-houders vier salade-items kunnen kopen voor de prijs van drie uit de nieuwe hoek.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: