NIEUWVEEN – Het nieuwe jaar staat weer voor de deur. In 2024 is een hele hoop gebeurd. In dit artikel blikken we terug op het tweede kwartaal van 2024. Welke belangrijke gebeurtenissen waren er in deze periode in de levensmiddelenbranche?
Poiesz
In januari introduceerde Poiesz Supermarkten de DA-readshop combinatiewinkel in Leeuwarden. In mei werd bekend dat de supermarktketen waarschijnlijk kansen hierin zag en verder wilde uitbreiden. Later in het jaar bleek dit inderdaad waar te zijn.
Jumbo
In het tweede kwartaal van 2024 werd bekend dat Jumbo opnieuw stappen zette om minder verpakkingsmateriaal te gebruiken. Hierbij werd ook gekeken naar kwaliteit en gebruik. In 2025 wil de keten twintig procent minder verpakkingsmateriaal gebruiken ten opzichte van 2020.
Innovaties
In de maanden april, mei en juni waren er ook twee opvallende innovaties. Bacardi-Martini blies het drankje Breezer een nieuw leven in met een upgrade van de look&feel, zodat het helemaal aansloot bij 2024 en Gen Z. Daarnaast kwam Pepsi met een limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Hiermee hoopten ze ook in te spelen op de Generatie Z.
Hoogvliet
In april heropende Hoogvliet Oosterheem in Zoetermeer met de nieuwe Hoogvliet-formule. Er zijn drie belangrijke veranderingen in deze formule ten opzichte van de oude: AGF, brood en duidelijkere prijsgarantie.
Bron: Levensmiddelenkrant