Supers op plaats 1,2 en 3 in Merken Top 40

HILVERSUM- Albert Heijn, Jumbo en Lidl staan in de top 3 van de Merken Top 40. AH bekleedt zelfs al vijf weken de nummer 1-positie.

Marije de Leeuw |

Over het algemeen scoren retailers hoog in deze ranglijst van Stichting Top 40. Dit komt volgens de stichting omdat er veel over supermarkten wordt gesproken, omdat ze worden gewaardeerd en omdat ze veel uitgeven. En dat zijn de factoren die worden gemeten om deze lijst samen te stellen.

Waardering
Albert Heijn scoort met name hoog op het punt ‘waardering’, twee keer zo hoog als gemiddeld. Ook Jumbo en Lidl scoren bovengemiddeld, Plus en Dirk laten het hier liggen. Plus heeft een gemiddelde waardering en Dirk zit zelfs onder het gemiddelde.

Social buzz
Ook op het gebied van ‘social buzz’ verliezen Plus en Dirk het van de bovenste drie. Albert Heijn, Jumbo en Lidl hebben iedere week een bereik van gemiddeld 10 miljoen, in een goede week zelfs 20 miljoen. Voor Plus en Dirk ligt dit rond het miljoen.

Bronnen
De Merken Top 40 wordt samengesteld op basis van 3 bronnen, te weten marktonderzoek, mediabestedingen en social media buzz.  DVJ Insights, Nielsen en Buzzcapture, de data partners van de Merken Top 40, leveren de data uit deze bronnen.

Bron: Levensmiddelenkrant

albert_heijn_ah_kassa-a900x525.jpg