Subway tekent voor frisdrank Unilever en Vrumona

BUNNINK – Subway voert vanaf 1 maart in alle Nederlandse restaurants de frisdranken van Vrumona en Unilever, zoals Pepsi, 7up en Lipton icetea. De bedrijven tekenen voor een partnership van zeven jaar.

Joost Agterhoek |

Subway vindt het enorm belangrijk dat haar klanten een ruime keuze hebben als het gaat om verantwoorde dranken, zegt Joost Labadie, area development manager voor onder andere Nederland, in een toelichting op het partnership. “Het is prettig om dan met echte voorlopers als Vrumona en Unilever te werken die een breed assortiment aan dergelijke frisdranken hebben. Het was voor ons dan ook een goede en logische combinatie. Met de overstap naar het frisdrankassortiment van Vrumona en Unilever realiseren we een enorme verlaging in het aantal calorieën en suikers en bieden we onze gasten een uitgebreide keuze aan frisdranken.”

Kans
Subway gaat vanaf 1 maart 2016 de producten Pepsi Max, 7up Free, Lipton Ice Tea Green, Sourcy, Crystal Clear, Holy Soda, Sourcy Vitaminwater en Rivella aanbieden. Met de samenwerking veranderen de drie bedrijven het buitenshuisaanbod aan frisdranken, dat niet altijd gezond is, zegt directeur out of home & export Vrumona Lieke Westendorp in een toelichting. Gijs van Schoot, directeur Out of Home Unilever vult aan door te zeggen dat de samenwerking gezien wordt als ‘een enorme kans om samen met Subway de frisdrank categorie duurzaam in calorieën te verlagen’.

Coca-Cola
Subway voert vooralsnog merken van Coca-Cola in haar restaurants. De fastserviceformule maakt bij het bericht over het partnership met Vrumona en Unilever niet bekend wat de gevolgen zijn voor het aanbod van de andere frisdrankfabrikant.

Bron: Out.of.Home Shops

vrumona_en_unilever_nieuwe_frisdrankpartners_subway-a900x525.jpg