BRACKNELL – De Britste supermarktketen Waitrose is een samenwerking aangegaan met Just Eat, de Britse zustertak van Thuisbezorgd. De komende weken zal Waitrose 229 locaties toevoegen aan het platform van Just Eat.
De Britse supermarkt wil met de samenwerking haar aanwezigheid op de on-demand supermarkten en gemakswinkels uitbreiden. Waitrose executive director, James Bailey, zei: "Door samen te werken met Just Eat en onze plannen voor nieuwe winkels op te voeren, kunnen we nog meer klanten bereiken die dezelfde toewijding aan kwaliteit, smaak en ethische normen willen, wanneer en waar ze maar willen genieten van heerlijk eten. Naarmate de vraag naar meer gemak is toegenomen, zijn ook de verwachtingen van gemaksvoedsel toegenomen - en dat is een enorme kans voor ons."
Noodzaak
"Veel consumenten van vandaag beschouwen snelheid niet langer als een luxe, maar als een noodzaak”, voegt Claire Pointon van Just Eat toe. “Dit wordt ondersteund door Just Eats' eigen onderzoek - drie op de vier mensen die on-demand boodschappen hebben besteld, geloven dat het een onderdeel van hun dagelijks leven zal worden. Just Eat is er trots op deze verandering te leiden en daarom zijn we verheugd om Waitrose toe te voegen aan onze lijst met levensmiddelenpartners, waardoor de keuze en waarde voor klanten op het platform wordt versterkt - wanneer en waar ze ons ook nodig hebben."
Later dit jaar zal Waitrose meer dan 550 Waitrose-kerstproducten toevoegen aan het Just Eat-assortiment, waaronder 175 nieuwe producten voor 2024.
Bron: Levensmiddelenkrant