FLINTSHIRE - Supermarktketen Iceland is door The Sunday Times benoemd tot een van de beste werkplekken in 2024. De toonaangevende jaarlijkse lijst prijst organisaties met een uitzonderlijk niveau van medewerkersbetrokkenheid en welzijn. Iceland was de enige supermarkt in het Verenigd Koninkrijk die in de categorie van ‘zeer grote’ organisaties viel.
The Sunday Times prijst organisaties met een uitzonderlijk niveau van medewerkersbetrokkenheid en welzijn
De Sunday Times Best Places to Work beoordeelt organisaties op verschillende criteria, waaronder beloning en erkenning, transparantie in communicatie, welzijnsprogramma’s, het bevorderen van trots onder werknemers en het creëren van een plezierige werkomgeving. Iceland onderscheidt zich door haar aanbod van diverse voordelen voor haar medewerkers, waaronder een verbeterd gezinsvriendelijk beleid, royale jubileumuitkeringen en uitgebreide gezondheidszorgregelingen voor alle collega’s.
Voordelen
Een van de kenmerken die Iceland in de schijnwerpers plaatst, is de sterke nadruk op het ondersteunen van het welzijn van haar medewerkers. Het bedrijf heeft een Employee Assistance Program opgezet, naast gespecialiseerde diensten zoals Alvie, ter ondersteuning van werknemers die te maken hebben met kanker. Bovendien genieten de medewerkers van Iceland van diverse financiële voordelen, waaronder een winkelkorting van 15% en vouchers om tijdens de kerstperiode in de winkel te besteden.
Iceland-familie
Helen Tindle, HR-directeur van Iceland, zei: “Het is zo belangrijk voor ons om voor onze collega’s te zorgen en ervoor te zorgen dat zij zich gewaardeerd voelen en het gevoel hebben dat ze bij de Icelandfamilie horen. Daarom investeren we voor de lange termijn in het stimuleren van de betrokkenheid van collega’s en het ondersteunen van loopbaanontwikkeling. De grootste veranderingen en innovaties in ons bedrijf worden gedreven door feedback en suggesties van collega’s, waarbij het luisteren naar medewerkers een grote rol speelt.
We zijn er trots op dat we jaarlijkse Pulse-enquêtes, luistergroepen en toegewijde collega-ondersteunende diensten organiseren om meer te weten te komen over wat onze teams willen.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.