Royal Swinkels Mouterij Eemshaven.jpg De emissievrije mouterij in Eemshaven die in 2024 in gebruik werd genomen. Foto: Royal Swinkels

Royal Swinkels bleef in 2024 in uitdagende markt overeind

LIESHOUT – Het Brabantse bierbedrijf Royal Swinkels heeft een lastig jaar achter de rug. Het wist met een dalende omzet in 2024 de brutowinst gelijk te houden met het jaar ervoor. In 2024 werd 1,1 miljard euro omgezet, een daling van 15 miljoen euro. Het familiebedrijf heeft de nettowinst niet bekend gemaakt.

Redactie |

Het waren volgens de producent van onder andere Bavaria en La Trappe vorig jaar uitdagende omstandigheden. Vooral de waardevermindering van de Ethiopische munt, waar Swinkels grote belangen heeft, en de slechte weersomstandigheden in West-Europa, maakten het een uitdagend jaar. “Door zorgvuldig kosten beheer en strategische investeringen bleef het bedrijf financieel gezond en bouwde het verder aan een duurzame toekomst”, schrijft Swinkels in het jaarverslag. Een van die investeringen is de overname van Global Beer Georgia en Georgia Distribution and Logistics eind 2024.

Diversificatie
“Bij Royal Swinkels denken we niet alleen aan vandaag, maar vooral aan morgen. Als familiebedrijf bouwen we met een langetermijnvisie aan een duurzamere wereld. We kijken terug op een jaar waarin we opnieuw vooruitgang hebben geboekt en dit hebben we samen gedaan, zoals altijd”,  aldus Peer Swinkels, CEO van Royal Swinkels. "Onze kracht zit in diversificatie: van ons productaanbod en investeringen tot onze wereldwijde aanwezigheid. Royal Swinkels produceert en verkoopt een breed scala aan alcoholische en non-alcoholische dranken voor consumenten wereldwijd, levert diverse mouten aan brouwers en whiskyproducenten en investeert in vastgoed. Door actief te blijven innoveren, strategisch te investeren en nieuwe markten te betreden, bouwen we aan een toekomstbestendige onderneming. Een mooi voorbeeld hiervan is de overname van Global Beer Georgia en Georgia Distribution and Logistics. Met meerdere productielocaties in Europa en daarbuiten beperken we onze afhankelijkheid van één locatie en vergroten we onze wendbaarheid in een steeds veranderende wereld."

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops