UTRECHT – Supermarktketen Plus start een samenwerking met Stichting Thuisgekookt. Samen starten zij de campagne ‘Goed eten voor de hele buurt’. Naast de campagne worden er buurtproeverijen georganiseerd en is er bij Plus een statiegeldactie.
Stichting Thuisgekookt brengt mensen die niet zelf kunnen koken in contact met buurtgenoten die een extra portie eten willen bereiden. Samen met Plus wordt er in de campagne gewerkt aan de naamsbekendheid van de stichting. “Wij zijn heel blij met Plus als partner. Inmiddels krijgen 12.000 Nederlanders wekelijks een maaltijd van iemand uit de buurt, maar we weten dat er nog duizenden mensen behoefte hebben aan een maaltijd. Door de landelijke bekendheid van Plus kunnen wij een grote, waardevolle stap zetten in de richting van ons doel: gezonde voeding en diepgaand sociaal contact toegankelijk maken voor mensen die dit binnen hun eigen netwerk zelf niet kunnen organiseren”, legt Stéphanie van Gerven, directeur Stichting Thuisgekookt uit.
Aanpak
Marlijn Simons-Somhorst, manager corporate communicatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen bij Plus: “Onze klantbelofte 'Wij zorgen voor Goed eten, voor de buurt en voor elkaar’ sluit naadloos aan bij de aanpak van Stichting Thuisgekookt: als supermarkt staan we letterlijk midden in de buurt en kunnen we buurtgenoten aan elkaar koppelen zodat iedereen van een warme, verse maaltijd kan genieten. Door onze krachten te bundelen maken we de buurt een stukje gelukkiger en gezonder.”
Vandaag start ook de statiegeldactie bij Plus. De opbrengst gaat naar Stichting Thuisgekookt dat geheel afhankelijk is van donaties. Als iemand een maaltijd niet zelf kan betalen, doet de stichting dat.
Bron: Levensmiddelenkrant