PRM_SelfService.jpg

Plus Retail Media start self-service platform

UTRECHT - Plus Retail Media introduceert haar nieuwe selfservice platform voor sponsored products. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app Plus-omgeving.

Kim Schoonman |

Plus maakt gebruik van de technologie van CitrusAds. Dankzij geavanceerde targetingmogelijkheden kunnen merken hun producten binnen categorie- en zoekpagina’s onder de aandacht brengen, wat zorgt voor meer zichtbaarheid en verkoop. De resultaten van de campagnes zijn direct zichtbaar in het dashboard waarbij Plus Retail Media een ‘attributie window’ van 7 dagen hanteert.

Customer journey
Olivier Fornier, manager Plus Retail Media: “Met de toevoeging van sponsored products aan onze mediamiddelen kunnen we nu de gehele customer journey in kaart brengen en de mediastrategie afstemmen op de doelstellingen van onze merkleveranciers”.
Plus Retail Media is in mei 2023 van start gegaan en biedt naast dit platform digital out-of-home, schapcommunicatie, vloerprojectie en instore radio aan in de winkels van Plus. Dit jaar verwacht Plus Retail Media ook extended reach uit te brengen, waarbij merken op basis van first party data van Plus ook buiten plus.nl kunnen adverteren.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.