pets-3715733_1280.jpg

Nieuwe uitbreidingen bij United Petfood

GENT/NIEUWKOOP - United Petfood zet zijn internationale groeistrategie kracht bij met nieuwe investeringen en uitbreidingen. Het bedrijf breidt zijn productiecapaciteit verder uit in Europa en de Verenigde Staten.

Redactie |

In Europa worden nieuwe productiefaciliteiten ontwikkeld in onder andere Roemenië, Spanje en Polen, terwijl de bestaande markten in het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Portugal worden versterkt, zo vermeldt Petfood magazine. De snackproductie krijgt een impuls en het bedrijf blijft inzetten op innovatie en duurzaamheid om zijn wereldwijde positie te versterken.

United Petfood
United Petfood is een internationale producent van huisdierenvoeding, gespecialiseerd in droog- en natvoer, koekjes en snacks voor honden en katten. Het bedrijf produceert uitsluitend private label en werkt nauw samen met klanten wereldwijd.

Stappen in Verenigde Staten
Onlangs nam het bedrijf in de Verenigde Staten een productiefaciliteit voor droogvoer in Indiana over. “De Amerikaanse markt biedt een enorm groeipotentieel. Onze prioriteit is om deze productiesite op volle capaciteit te brengen en we kijken actief naar verdere uitbreidingen, waaronder nieuwe fabrieken en overnames,” zegt Dominiek Dumoulin, oprichter en voorzitter van United Petfood.

Breder assortiment
Hoewel droogvoer een belangrijke pijler blijft, groeit de vraag naar natvoer en snacks. “We spelen in op deze trend met strategische investeringen in productiecapaciteit en innovatie, zodat we klanten een nog breder assortiment kunnen bieden”, aldus Dries Eeckhout, ceo van United Petfood. De Europese marktleider zet in op efficiënte productiemethoden, verantwoorde grondstoffen en energiezuinige processen. “We willen niet alleen groeien, maar dat ook op een verantwoorde manier doen. Door continu te investeren in onze fabrieken, medewerkers en processen zorgen we voor een duurzame en toekomstbestendige groei,” voegt Eeckhout toe.

Groeikansen in Azië
Met vijfentwintig productielocaties in Europa, de Verenigde Staten en Turkije, een export naar meer dan honderd landen en een omzet van 1,3 miljard euro (2024) blijft United Petfood zijn wereldwijde afzet vergroten. Het bedrijf ziet ook groeikansen in Azië. “Ons doel blijft om dichter bij onze klanten te staan en een breed, innovatief aanbod te bieden. We zetten onze internationale groeiambities met volle kracht voort”, besluit Dumoulin.

Bron: Levensmiddelenkrant