AMERSFOORT – Eurosparen van FrieslandCampina heeft de miljoenste deelnemer geregistreerd. Het spaarprogramma wordt ingezet voor dertien merken, waaronder Campina, Milner en Chocomel en is zeer succesvol voor de zuivelfabrikant.
Eurosparen is in 2009 gestart als spaarprogramma voor Optimel en daarna uitgebreid met de merken Campina, Appelsientje, Milner, Chocomel, Boer en Land, Botergoud, Milner, Friesche Vlag, Mona, Yoki, Vifit, Dubbel Drank, Dubbelfrisss en Valess. Het aantal deelnemers blijft gestaag groeien door de omnichannel-interactie met consumenten van winkelvloer en verpakkingen tot aan apps. “Met het digital experience-platform voorzien we gebruikers van aanbiedingen, win- en geld terug-acties en relevante content op het juiste moment’,” aldus Digital marketeer Willem Valkenburg van FrieslandCampina.
Pretpark
Per maand heeft Eurosparen zo’n 1,2 miljoen online bezoeken. In het afgelopen jaar hebben ruim 100.000 consumenten gratis producten via het digitale platform uitgeprobeerd. In augustus 2016 zijn al meer e-tickets voor pret- en dierenparken verkocht dan in heel 2015. Valkenburg: “Het is mooi om te zien dat we steeds meer mensen kunnen bedienen via ons platform.”
Scannen
Aan het programma worden steeds functionaliteiten toegevoegd zoals Geo-Fencing, waarmee gepersonaliseerde berichten en acties ontvangen worden bij bezoek aan eigen evenementen zoals de Campina Open Boerderijdagen. Met Image Recognition kunnen consumenten met hun smartphone afbeeldingen op verpakkingen scannen waardoor zij bijvoorbeeld filmpjes van een Optimel-recept te zien krijgen.
Bron: Levensmiddelenkrant