AMSTERDAM – Mayoneur, fabrikant van plantaardige en duurzame mayo’s, zet grote stappen in Nederland. Naast uitbreidingen in assortiment, is sinds deze week het mayo-merk ook in een flink aantal meer AH-winkels te koop.
Het merk was al te vinden bij Plus, Jumbo en een aantal Albert Heijn-filialen, echter zijn de AH-verkooppunten nu aardig uitgebreid. Daarnaast is Mayoneur ook voor horeca al enige tijd beschikbaar bij groothandels Hanos en Bidfood. Ook op internationaal gebied maakt het bedrijf stappen, want de sauzen zijn naast Nederland te vinden in Spanje, Frankrijk en Zweden.
Impact binnen de branche
“We zijn ontzettend blij met de uitbreiding naar meer Albert Heijn-winkels," stellen Mayoneur-eigenaren Geert Kranendonk en Glenn Kruisselbrink. "Dit stelt ons in staat om nog meer impact te maken binnen de keten, samen met Albert Heijn kunnen we het mayo landschap verder verduurzamen en meer impact maken binnen de branche.”
Naast verkooppunten zijn ook de smaken van Mayoneur zijn uitgebreid. Met de toevoeging van de Komkommer Gember, Zongedroogde tomaat en Sweet Chili Sesam mayo’s, telt het assortiment momenteel acht verschillende sauzen.
Vegan erkenning
Onlangs heeft Mayoneur het internationaal erkende V-label ontvangen. Dit keurmerk geeft aan dat de plantaardige mayo’s voldoen aan strikte criteria op het gebied van dierenwelzijn en duurzaamheid. Het onderstreept ook dat Mayoneur 100% plantaardig en vrij van dierlijke ingrediënten is. Naast vegan zijn de mayo’s van Mayoneur ook halal, GMO-vrij en glutenvrij.
Bron: Levensmiddelenkrant