margaretcolornr-01.jpg

Margaret Versteden-van Duijn nieuwe ceo Albert Heijn

ZAANDAM – Margaret Versteden-van Duijn is per 1 september ceo van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Versteden is op dit moment ceo bij Bol en volgt Marit van Egmond op, die 30 april haar laatste werkdag heeft bij de Zaanse supermarktketen. Versteden wordt bij Bol opgevolgd door Maite Zubiaurre.

Redactie |

“Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn iconische merken, diepgeworteld in de samenleving”, zegt Versteden over haar aanstelling. “Het is een eer om daar straks onderdeel van te mogen zijn. Om samen te werken met collega’s, ondernemers, partners en leveranciers. Om op die manier een positieve impact te maken in het leven van onze collega’s, onze klanten en de samenleving. Als gecertificeerde B Corp-organisatie kunnen we met dit bedrijf krachtige stappen vooruit zetten; samen bouwen aan een samenleving die gezonder, socialer en duurzamer is. Ik kijk ernaar uit om nieuwe kansen te creëren in Nederland en België, natuurlijk met een rijke traditie als basis.”  

Internationaal
Versteden is opgegroeid in Australië en heeft zowel de Australische als Nederlandse nationaliteit. Haar carrière bracht haar over de hele wereld, van Maleisië tot Duitsland, Frankrijk en Centraal- en Oost-Europa. Zij is afgestudeerd in Business Systems (Business & IT) aan Monash University, en behaalde een MBA aan INSEAD. Ze werkte onder andere bij Nike, Bain & Company en Boston Consulting Group. Tien jaar geleden begon zij bij Bol. Daar werkte Versteden als cmo, cco en chief platform officer. Sinds 2021 is zij ceo.

Claude Sarrailh, ceo Ahold Delhaize Europe & Indonesia: “Wij zijn verheugd dat Margaret haar brede retailervaring meebrengt naar Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Margaret heeft Bol succesvol getransformeerd van een online winkel naar hét toonaangevende online retailplatform van de Benelux. Haar vermogen om innovatie, groei en klantgerichte oplossingen te stimuleren, sluit goed aan bij de behoeften van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Ze is een leider met een sterke focus op inclusiviteit en duurzaamheid. De missie van Albert Heijn ‘Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen’, past haar als een jas.”

Bron: Levensmiddelenkrant