Lidl rust rayonmanagers uit met iPad

NIEUWVEEN – De rayonmanagers van Lidl lopen tegenwoordig rond met een iPad met daarop een exclusieve Mobile Office-app. Dankzij de mobiele technologie komt er meer tijd vrij voor het aansturen van filialen en medewerkers.

Peter Smit |

De Nederlandse rayonmanagers van Lidl werken sinds dit voorjaar met de Lidl Mobile Office-app (LiMO), bevestigt woordvoerder Séverine van Tuyll van Serooskerken tegenover Levensmiddelenkrant. “In het voorjaar hebben wij diverse medewerkers van een iPad voorzien. Daarbij zijn onder meer onze rayonmanagers die ieder verantwoordelijk zijn voor circa vijf filialen en zich daardoor dagelijks op diverse locaties bevinden. Om deze filialen goed te kunnen managen, is het van belang dat zij te allen tijde, op elke locatie toegang hebben tot allerlei relevante informatie. Middels deze iPads, die over speciale Lidl-applicaties beschikken, is dit mogelijk. Hierdoor wordt er veel efficiënter gewerkt en tevens een grote hoeveelheid papier bespaard.”

Besparen
Ook in België en Luxemburg werken de 75 rayonmanagers van Lidl sinds kort met een iPad, meldt het Belgische retailmagazine Storecheck in het november-nummer. Dankzij de Lidl-app besparen zij dagelijks een uur op hun administratieve taken. Deze tijd wordt nu geïnvesteerd in begeleiding en adviezen op de winkelvloer.

Foto
Naast rapporten met omzetresultaten geeft LiMO ook informatie over dagprijzen, acties en de indeling van bijvoorbeeld de groente-afdeling. Tevens is het een snelle communicatielijn met het hoofdkantoor. Moet er ergens een reparatie plaatsvinden dan is een foto van de schade snel naar de betreffende afdeling gemaild.

Bron: Levensmiddelenkrant/Storecheck

lidl_gevel-a840x630.jpg