HOORN/NIEUWEGEIN - Groot Holland en Vocking Vleeswaren hebben de handen ineengeslagen om beider positie in de concurrerende vleeswarenmarkt te versterken. Met de samenwerking willen de vleeswarenproducenten aan nieuwe producten werken. De bedrijven blijven binnen dit partnerschap als zelfstandige organisaties opereren.
Het van origine familiebedrijf Vocking is opgericht in 1891 en staat vooral bekend om de leverworsten. Groot Holland, ook een familiebedrijf, is sinds 1928 actief in de vleeswarenbranche. De bedrijven kennen elkaar al geruime tijd. De strategische samenwerking is bedoeld om elkaar aan te vullen, niet alleen qua producten, maar ook om kennis te bundelen. Directeur Paul Vocking zegt: “We zagen dat we elkaar aanvullen op het vlak van onze producten, maar vooral ook op gebied van knowhow”.
Authenticiteit
Duurzaamheid speelt in de nieuwe samenwerking een belangrijke rol bij productontwikkeling- en innovatie. De bedrijven zijn van plan om nieuwe hybride producten ontwikkelen, waarbij vlees en plantaardig worden gecombineerd. Groot Holland gaat een deel van de productie van de leverworsten van Vocking op zich nemen. Martien Brinkmann van Sales Groot Holland: “Vanzelfsprekend volgens het unieke recept, waardoor de consumenten er niets van zullen merken. De authenticiteit van het Vocking product blijft geheel in stand.”
Productinnovatie
“Met deze krachtenbundeling zijn we veel sterker op het vlak van productinnovatie. Samen kunnen we naast de traditionele producten echt mooie nieuwe vleesproducten gaan ontwikkelen. Doordat wij als private label producent ook internationaal actief zijn voorzien wij mooie combinaties die voortkomen uit deze samenwerking”, aldus Brinkmann.
Bron: Levensmiddelenkrant/ Out.of.Home Shops