AMSTERDAM - "Het mag allemaal wel pittiger, was de feedback van de Johnny Cashew-liefhebbers. Als je de verpakking ziet, verwacht je net een beetje méér", zegt Charlotte Paulides, marketing manager en cashew campaigner bij Johnny Cashew.
Paulides: “Die feedback nemen we serieus. En dus hebben we met ons team verschillende opties geproefd. Totdat dit recept van de verbeterde versie eruit kwam rollen.” Aan de vernieuwde hot chilli cashews van Johnny Cashew is een ‘tikkie meer’ bird’s eye chili toegevoegd." Deze smaakverbetering voldoet helemaal aan de verwachting die je krijgt wanneer je de verpakking ziet, zegt Paulides. Met de optimalisatie van de hot chilli cashews, wil de producent de herhaalaankoop stimuleren.
Fans
“In oktober 2023 kwamen we met onze smaken, waarvan honing-zeezout de absolute koploper is, in de supermarkten te liggen. En inmiddels weten Johnny Cashewfans ons ook in verschillende out-of-homekanalen te vinden. En we zijn zelfs de buitenlandse markt op gegaan”, aldus een enthousiaste Paulides.
Tijd voor uitbreiding
Johnny Cashew gaat een stapje verder. Paulides: “We liggen nu een jaar in de schappen. Tijd voor uitbreiding. We zijn volle bak bezig de ontwikkeling van nieuwe smaken. Daar gaan we de categorie flink mee opschudden.” Begin 2025 verschijnen de nieuwe producten in retail.
Paulides: "Er is het afgelopen jaar al veel gebeurd, waardoor we onze missie verder hebben kunnen uitdragen: alle omreiscashew de wereld uit. We willen dat cashewnoten worden gepeld in het land van herkomst, voordat die gepelde cashew naar Europa wordt verscheept. Peel it where you plant it, is ons motto. Dat zorgt voor een duurzame, eerlijke en transparante keten, waarin cashewboeren eerlijk worden behandeld en betaald.''
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops