PinchudoMezcal1.jpg

Crowdfunding voor duurzame Mezcal

UTRECHT – De Amsterdamse David Reinhart en Maaike Minderhout zetten samen met mezcal-liefhebbers mezcalmerk Pinchudo Mezcal in de markt. Dit gebeurt door middel van een financiering die tot stand komt met een crowdfunding.

Redactie |

Reinhart zegt geïnspireerd te zijn door een proeverij bij ‘Maestro Mezcalero’ Jerónimo Gutiérrez Hernández in mezcalregio Oaxaca, tijdens een rondreis door Mexico. Bij thuiskoms richtte hij met Minderhout het merk Pinchudo Mezcal op, waarbij ze de lokale gemeenschap willen ondersteunen en een eerlijke prijs willen realiseren voor de boeren. Met de financiering willen Reinhard en Minderhout de productielijn op locatie verbeteren en de flessen in Nederland importeren. Inmiddels is met 33 investeerders 62% van het doelbedrag behaald.

Lokale werkgelegenheid
Voor de eerste batch Pinchudo Mezcal is een investering nodig die vanuit CrowdAboutNow wordt gerealiseerd. Hiermee worden de bottel- en labelfacilititeiten in de distilleerderij van Hernández opgezet. Hierdoor wordt de lokale werkgelegenheid gestimuleerd.

De crowdfunding loopt nog tot 21 oktober. Reinhart zegt er alle vertrouwen in te hebben dat het doelbedrag dan wordt gehaald. In eerste instantie willen Reinhout en Minderhout de duurzame en eerlijke Pinchudo Mezcal in de horeca introduceren, waarna de drank beschikbaar komt voor de retail.

Bron: Levensmiddelenkrant/ Out.of. Home Shops