ZOETERMEER – Hoogvliet Oosterheem in Zoetermeer is vanmorgen na twee weken verbouwen heropend. De supermarkt is verbouwd naar de nieuwe Hoogvliet-formule en presenteert verschillende pilots. Levensmiddelenkrant nam een kijkje en sprak met Jeffrey Jansen, cco van Hoogvliet.
De nieuwe Hoogvliet-formule toont drie stromen van verandering: AGF, brood en duidelijkere prijsgarantie. De aardappel-, groente- en fruitafdeling is nu bij de ingang van de winkel en straalt een marktgevoel uit. De producten liggen in houten kratten en de prijzen en acties zijn groot en duidelijk aangegeven. Boven de groenten en fruit hangen afbeeldingen van Michel, de groenteman van Hoogvliet Oosterheem, die daarmee de kwaliteit van de producten garandeert. Ook is deze Hoogvliet als eerste voorzien van dry-misting, een mist die de groenten en fruit langer koel en daarmee verser moet houden.
Achterin de winkel is nu de Warme Bakker Leen shop-in-shop te vinden, die de kwaliteit van het brood van Hoogvliet extra moet belichten. De broden liggen ongesneden aan de achterwand van de bakkerij om ze zo extra vers te houden tot er aangevuld moet worden. Hierdoor ligt het bakmoment veel dichter op het eetmoment.
Laagste-prijs garantie
Hoogvliet wil met de nieuwe formule ook de laagste-prijs garantie duidelijker communiceren. De prijzen hangen daarom in extra grote letters bij de acties. Ook wil de winkel met rode pallets de acties een duidelijkere plek in de winkel geven. Hoogvliet heeft ook de ‘Spotgoedkoopjes’ geïntroduceerd, herkenbaar aan de blauwe kleur. Dit zijn producten die een vaste lage prijs hebben en zijn te herkennen aan de kaartjes die erbij hangen of blauwe pallets waar ze op geplaatst zijn.
Goede buur
Bij de nieuwe formule wordt ook de medewerker centraal gesteld. Overal in de winkel zijn foto’s te zien van de medewerkers van het filiaal. Jansen: “De medewerkers zijn herkenbaar voor de klanten. Zo wil Hoogvliet meer de uitstraling hebben van een goede buur. Dit wilden we tijdens de verbouwing ook zijn, een goede buur. Zo zijn medewerkers van de winkel langs 750 deuren gegaan met een boodschappenpakket en vouchers, te besteden na de verbouwing als excuses voor eventuele overlast.” Service wordt ook extra benadrukt in de nieuwe winkel. “Medewerkers hebben een proactieve houding. Mensen hoeven niet te vragen naar antwoorden, wij hebben antwoorden op hun vragen. Ook hebben we natuurlijk de niet-tevreden-geld-terug garantie. De medewerker mag er alles aan doen om de klant blij de deur uit te laten gaan. Hoogvliet is ten slotte goedkoop, maar niet ten koste van de service”, aldus Jansen.
Een uitgebreide reportage lees je in de volgende krant.
Bron: Levensmiddelenkrant