Herman den Blijker boegbeeld voor bonen HAK

RIJSWIJK - Topkok Herman den Blijker vervangt Ilse de Lange als het gezicht van groentefabrikant HAK. De kale kok gaat de drie nieuwe bonenmixen van HAK aanprijzen.

Joost Agterhoek |

Vanaf 18 februar is de nieuwe reclamecampagne van HAK op tv te zien. De campagne staat volledig in het teken van de bonen van HAK. In de keuken kan je echt je lol op met bonen, vindt Den Blijker. “Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in één zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje.”
Den Blijker is culinair bezig geweest met de bonenmixen van HAK. Heel Nederland kan het resultaat binnenkort zien en proeven, zegt HAK.

Eetpatroon
Van Nederlandse gezinnen is het algemeen bekend dat ze elke week terugvallen op dezelfde gerechten, merkt HAK op. Drie daarvan zijn maaltijden met aardappelen, groenten en vlees, een keer pasta, een keer pizza, patat of pannenkoeken, een keer een rijstmaaltijd en een keer soep of salade. Toch verandert de Nederlander zijn eetpatroon, ziet HAK, onder andere naar minder vlees en minder koolhydraten. Bonen gaan de komende jaren een grote rol spelen in dit eetpatroon verwacht de groentefabrikant.

Bron: Levensmiddelenkrant

hak_herman_den_blijker_900x525.jpg