ROTTERDAM – Hellmann’s Truffel Saus wint de Beste Introductie 2024. Volgens de fabrikant is Nederland echt een land dat dol is op mayonaise. We eten het met van alles. Een nieuwe trend: mayonaise met een smaakje. Consumenten willen graag diverse, unieke en verfijnde smaken in hun dagelijkse voeding. Vandaar deze truffelmayonaise van Hellmann’s die te omschrijven is met de woorden “romig, smaakvol en verwennerij”, aldus Manouck Veenman, marketing manager dressings Benelux Calvé & Hellmann’s.
WINNAAR HELLMANN'S TRUFFEL SAUS
Waarom past dit product zo goed in het Nederlandse supermarktschap?
“De gemiddelde persoon in Nederland is dol op mayonaise, en dat is duidelijk te zien in de groei van de mayonaisecategorie de afgelopen jaren. Een opvallende trend hierin is de opkomst van flavoured mayonaise – mayonaise met een smaakje – die een significante groeidrijver blijkt te zijn. Een voorbeeld van mayonaise met een smaakje is truffelmayonaise. En dat is een van de smaakvarianten die bijzonder in populariteit is toegenomen. Oorspronkelijk geliefd bij dure restaurants, is de truffelmayonaise van Hellmann’s nu ook te vinden in de schappen van de plaatselijke supermarkt onder de naam: Hellmann’s Truffel Saus.”
Hoe sluit jullie introductie aan bij actuele retailtrends?
“De populariteit van truffelmayonaise weerspiegelt een bredere trend waarin consumenten steeds meer op zoek zijn naar diverse, unieke en verfijnde smaken in hun dagelijkse voeding. Het lijkt erop dat de liefde voor mayonaise in Nederland alleen maar blijft groeien, met steeds meer spannende smaakvarianten om van te genieten. Hellmann’s Truffel Saus sluit perfect aan bij enerzijds de trend waarin consumenten op zoek zijn naar meer diverse, unieke en verfijnde smaken en anderzijds de algemene liefde voor mayonaise in Nederland.”
Op welke manier laten jullie het product opvallen in supermarkten?
“We zorgen ervoor dat Hellmann’s Truffel Saus goed zichtbaar is in de supermarkt door gebruik te maken van verleidelijke wobblers, top dish -presentaties, banners en BBQ-displays.”
Welke rol spelen retailers en ondernemers daarin? Hoe ondersteunen jullie elkaar?
“Retailers en ondernemers spelen een cruciale rol in de groei van de mayonaisecategorie. Retailers zorgen voor zichtbaarheid en promoties in de schappen, terwijl ondernemers innoveren met nieuwe smaken en duurzame producten. Hun samenwerking, versterkt door gezamenlijke marketingcampagnes en het delen van marktinzichten, is essentieel voor het succes van nieuwe mayonaisevarianten, dus ook voor Hellmann’s Truffel Saus.”
Wat is de meest verrassende feedback die jullie van retailers of ondernemers hebben gekregen op dit product?
“De truffelsmaak is volgens sommige retailers en ondernemers meer aanwezig dan verwacht, echter wordt dit verrassende aspect door de meesten wel gewaardeerd.”
Als je het product in drie woorden zou moeten omschrijven, welke woorden kies je dan?
“Hellmann’s Truffel Saus is met de volgende drie woorden te omschrijven: romig, smaakvol en verwennerij.”
Als dit product over vijftig jaar nog steeds bestaat, hoe ziet het er dan uit?
“Het product zal dan in alle formaten en nog veel meer varianten beschikbaar zijn!”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.