GfK: 'Aldi en Lidl groeien in Duitsland'

NIEUWVEEN – Dachten retailkenners eerder dat discountketens Aldi en Lidl hun verzadigingspunt qua marktaandeel hadden bereikt in thuishaven Duitsland, niets is minder waar. Afgelopen januari steeg de omzet van beide retailreuzen met 8 procent.

Remco van der Meij |

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK in het FD. De laatste vier jaar stagneerde het aandeel van Aldi en Lidl vanwege sterke concurrentie, maar inmiddels is een forse kentering ingezet. Sinds een half jaar zit het marktaandeel van beide bedrijven in de lift. In januari steeg de omzet uit levensmiddelen van de discounters met een puike 8 procent. Opvallend is dat het grootste aandeel daarvan op het conto van Aldi is te schrijven. Dit terwijl deze formule in Nederland al jaar op jaar steevast marktaandeel inlevert, ten gunste van concurrent Lidl, zoals Levensmiddelenkrant eerder schreef.

Bron: Levensmiddelenkrant

lidl1_large-a840x630.jpg
lidl1_large-a840x630.jpg