UTRECHT - Plus heeft Gerard Joling gestrikt voor - naar eigen zeggen - de grootste WK-campagne van de formule ooit. Vanaf begin juni maakt Nederland kennis met Toi Toi Tooi.
Plus heeft zich voor zijn WK-campagne laten inspireren door het Braziliaanse carnaval, waar veren een prominente rol spelen. Om het WK-gadget voor zowel mannen als vrouwen interessant te maken, heeft de keten gekozen voor verschillende veren met meerdere bevestigingsmogelijkheden. Zo kun je de veren vastmaken aan huis, auto of kleding, of gebruiken als haaraccessoire of sieraad. Maar Plus zorgt ook voor een tooi, waar de veren in gestoken kunnen worden. Deze tooi ontvangen klanten gratis tijdens het eerste actieweekend bij besteding van 30 euro. De verren zijn vanaf zondag 1 juni gratis verkrijgbaar; twee stuks bij iedere besteding van 10 euro aan boodschappen.
Combinatie
De keuze om Gerard Joling in te zetten in de tv- en radiocommercial voor Toi Toi Tooi, is volgens Plus een logische. Gerard en veren is net zo'n voor de hand liggende combinatie als Nederland en oranje, meldt de organisatie. Ook in de folder, op de winkelvloer en online kan niemand om Joling heen.
Bron: Levensmiddelenkrant