Eerste C1000-ondernemer onder Coop-vlag

NIJEVEEN – Ondernemer Geert Huisman stapt donderdag als eerste C1000-ondernemer over op de Coop-formule. Opvallend: het prijsniveau blijft gelijkwaardig aan dat van de prijsbewuste voorloper, aldus de formule uit Velp.

Remco van der Meij |

In de nieuwe en flink uitgebouwde winkel aan de Dorpstraat komen de formulepunten van Coop duidelijk tot uitdrukking. De supermarkt werd uitgebreid van 500 naar 850 vierkante meter vvo. Huisman: “Er is met name meer ruimte voor vers. Daar staat Coop tenslotte om bekend. Er is een mooie, ruime broodafdeling in de winkel, een slijterij en ook het vlees krijgt veel aandacht.” Opvallend: de nieuwbakken Coop-man benadrukt dat de schapprijzen in de winkel niet wezenlijk zullen verschillen van de prijsbewuste voorloper: “Ons prijsniveau blijft hetzelfde. We zijn dus nog even ‘goed-Coop’ -inhakend op het formulemotto- als voor de verbouwing”. Huisman refereert hiermee aan de verschillende lokale prijslijnen die Coop momenteel hanteert. In nieuwe (ex-C1000) marktgebieden wil de formule zich voordeliger dan gemiddeld etaleren, met een lagere prijslijn als gevolg.

Haasje over
Huisman stapt als eerste C1000-ondernemer over op de Coop-formule. Ruim veertig ex-1000-ondernemers zullen zijn voorbeeld nog volgen in de komende maanden. Dit alles als gevolg van de overname van C1000 door Jumbo in november 2011. Laatstgenoemde verkocht daarbij 136 winkels door aan andere marktpartijen. Ahold nam er 82 over, Coop 54 en kocht tevens het C1000 dc in Gieten. De formule uit Velp maakt hiermee een forse spurt in het Nederlandse supermarktlandschap. Ondernemer Huisman ziet dan ook potentie: “We hebben een ontzettend goed gevoel bij Coop. Met deze formule maken we echt een keuze voor de toekomst. En met de verbouwde winkel kunnen we volop vooruit.”

Bron: Levensmiddelenkrant

147_4712-a840x630.jpg