FOTOREPORTAGE BEVERWIJK – UPDATE - Dekamarkt pakt in Beverwijk uit met een slagerij waar de slager weer in het zicht van de klant vleesdelen uitbeent en verwerkt. De vernieuwende versafdeling maakt onderdeel uit van de dinsdagmiddag geopende Dekamarkt World of Food.
Dekamarkt huist al 15 jaar met een mega-super van 3500 vierkante meter op het zogenoemde Marlo-complex in Beverwijk. In de afgelopen weken is de supermarkt onder handen genomen en uitgebreid naar 4500 vierkante meter. De winkel is voorzien van verschillende vernieuwende versafdelingen en kreeg daarom de naam World of Food mee. Zo is de nieuwe slagerij voorzien van een plafondrail waarlangs runderdelen vanuit de koelvrachtwagen naar de verwerkingsruimte worden getransporteerd. Dekamarkt wil met deze compleet nieuwe vleesafdeling het ambacht van slager terugbrengen op de winkelvloer.
Wokrestaurant
Het supermarktbedrijf bouwde de winkel in Beverwijk om naar het nieuwe concept dat momenteel landelijk wordt uitgerold. Daarnaast ontwikkelde het voor het grote vvo in Beverwijk enkele nieuwe elementen. Zo beschikt de winkel over een wokrestaurant met zitplaatsen en biedt de agf-afdeling een groot ontbijtassortiment met yoghurts, sappen, smoothies en broodjes. Deze producten kunnen ter plekke worden genuttigd of meegenomen. Zitplaatsen zijn er op een verhoogd podium met uitzicht over de winkelvloer. Nieuw in de mega-Deka is ook de noten en kaas-afdeling waar verse noten worden gebrand. Ook de wijnafdeling kreeg een nieuw uiterlijk een herbergt ook het online aanbod. Een concessionair bied na de kassa’s een echte Volendamse vishandel.
Beauty
Opmerkelijk is ook de World of Beauty, zoals de drogisterijafdeling is genoemd. Hier is het assortiment uitgebreid met 250 wellness-producten. Bij een speciale servicebalie kunnen klanten advies krijgen over onder meer het aanbod zelfzorgmedicijnen.
Kijk & Grijp
Het van Dekamarkt bekende actieplein heeft ook een nieuwe naam: Kijk & Grijp. Dit is de naam die oprichter Dirk Kat gebruikte voor zijn eerste zelfbedieningswinkels. Ook herbergt de winkel een afdeling waar klanten verse thee, exclusieve koffiesoorten en een chocolaterie kunnen vinden.
Architect
Voor de nieuwe formule haalde Dekamarkt onder meer inspiratie uit Zuid-Afrika. De Britse architect Giles Brookes van het bureau Twelve tekende voor het ontwerp van de winkel dat veel wegheeft van een markt met grote verskramen in de schil van de winkel. Omdat het hier om een voormalig fabriekspand gaat is het plafond erg hoog. Dekamarkt lost dit op met nieuwe hoge signing boven de versunits. Ook hangen aan de muren grote foto’s en tonen twee projectoren grote bewegende sfeerbeelden op de achterwanden van de winkel.
Bron: Levensmiddelenkrant