AMSTERDAM – Online supermarkt Crisp neemt het Amsterdamse duurzame maaltijdboxenbedrijf De Krat over. Met de overname heeft Crisp nu een compleet aanbod van verse, seizoensgebonden en lokale producten. Naast de online supermarkt en kant-en-klare maaltijden kunnen klanten nu ook voor complete maaltijdboxen bij het bedrijf terecht.
Medeoprichter van Crisp Eric Klaassen zegt daarover: “We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek. De Krat is een bewezen succesformule. Het is een sterk, financieel gezond en winstgevend bedrijf met een zeer loyale, groeiende klantenkring. Maar het is vooral een prachtig voorbeeld van lokaal ondernemerschap en een product dat het waard is om beschikbaar te maken voor veel meer mensen.”
Eigen boeren
De Krat werd in 2010 opgericht in Amsterdam. Sinds 2015 heeft het bedrijf een B Corp certificering. De Krat levert landelijk producten die rechtstreeks bij lokale boeren vandaan komen. “Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten. Zij willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en een logische kruisbestuiving. Met de logistieke slagkracht en digitale expertise van Crisp kan een nog grotere groep mensen genieten van beter eten. Daarmee maken we samen de meeste impact”, zegt Tessa Vinker, directeur van De Krat.
“Wij weten precies wat voor onderneming we willen bouwen”, vertelt Crisp-oprichter Tom Peeters in Het Parool. “Soms doen we dat zelf, maar we zien ook weleens bedrijven die ons kunnen versterken. Groei komt uit onszelf, overnames zijn niet nodig – we zijn ook niet op overnamepad. Maar als we partijen tegenkomen die ons daarbij kunnen helpen, dan kijken we daarnaar.”
Bron: Levensmiddelenkrant