NIEUWVEEN - Onder het motto ‘Bepaal de smaak!’ gaan klanten van Coop meebeslissen over de samenstelling van het assortiment. De eerste keer betreft het een keuze in de categorie vlees. Later volgen ook soortgelijke toepassingen in andere assortimentsgroepen.
Vanaf week 20 bieden de winkels van CoopCompact, Coop en Supercoop varkenssteaks aan in vier verschillende smaken: Argentina spiced, Curry lemon, Greek passion of Mediterraan culinair. De klant krijgt drie weken de tijd om zijn voorkeur uit te spreken voor één van de vier. In week 23 maakt Coop vervolgens het resultaat bekend. De smaak met de meeste stemmen neemt Coop het komend seizoen op in het assortiment.
Baas
Alle vier varkenssteaks zijn tijdens de eerste actieweek in de aanbieding. Ze zijn alle voorzien van een roze ‘Bepaal de smaak!’-actiesticker met uitleg. Via de websites van Coop en Supercoop kunnen klanten met een enkele muisklik hun voorkeursstem uitbrengen. Wie digitaal stemt, maakt bovendien kans op enkele prijzen, variërend van een groot barbecuepakket tot Coop-cadeaubonnen. Commercieel directeur Gerard Koning: “We zijn vorig jaar gestart met onze claim ‘Bij Coop bent u de baas’. Deze actie is daar een concreet voorbeeld van.”
Bron: