De hele dag door zijn we er op de redactie mee bezig: letters. Van het ene nieuws naar het andere, we brengen het gedurende de dag om onze achterban op de hoogte te houden.
Naast dat we hard aan het typen zijn, werken onze voelsprieten ook op hoog tempo door: waar zien we leuke ontwikkelingen om op in te spelen? Gelukkig zijn we daarin niet te enige, want heel ondernemend Nederland is daarmee bezig. Zo ook Bas Bobeldijk, Jumbo-ondernemer met winkels in Nieuwkoop en Amsterdam Buitenveldert. Voor ons een bekende, want Nieuwkoop ligt dicht bij onze redactie in Nieuwveen. Met een paar berichtjes over en weer is het geregeld: een interview over de nieuwste innovatie van de ondernemer. Na het succes van de Dubai-reep heeft hij nu samen met patissier Prenger de Dubai-chocoladeletter op de markt gebracht. Een innovatieletter!
We hebben door de jaren heen sowieso het sinterklaasassortiment zien evolueren. Geen ‘kale’ kruidnoten meer, maar inmiddels in tig smaken verkrijgbaar. Van discodip en tompouce en tot salted caramel. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een kruidnoot-variant van. Datzelfde zie je overigens met de paaseitjes ook gebeuren. Deze van oorsprong vrij eenvoudige producten zijn de ideale basis om in te spelen op trends. Voor deze editie sprak ik met Anneke Ammerlaan over seizoenseten, een totaal ander onderwerp, maar ook daarin kwamen de pumpkin spice latte en zelfs red velvet latte ter sprake. Koffie, gebaseerd op allerlei lekkernijen. De consument is er dol op en met name de jongere generaties staan in de rij voor dit soort producten, die ze bijvoorbeeld eerder op TikTok voorbij zagen komen. Hoera voor TikTok!
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.