ATLANTA, VS - Het met stevia gezoete Life is pas aan zijn eerste versie toe, weet operationeel directeur bij Coca-Cola James Quincey. Volgens de coo kan het gebruik van de natuurlijke zoetstof in frisdrank beter.
Coca-Cola is zich er bewust van dat het gebruik van stevia in producten verdere ontwikkeling behoeft, aldus Quincey bij de lancering van de nieuwe wereldwijde merkstrategie afgelopen week. Onder de slagzin ‘Taste the Feeling’ legt Coca-Cola weer de nadruk op de smaak van haar frisdrank. Bijzonder is dat voor het eerst alle varianten in één campagne aan bod komen, waaronder ook Light, Zero en Life.
Gehalveerd
Bij de lancering van de campagne kwamen slechte verkoopcijfers van de met zevia gezoete cola in Groot-Brittannië aan bod. Just Drinks meldde dat de verkopen van de flesjes en blikjes in het Verenigd Koninkrijk in November meer dan halveerden. Life heeft over het Kanaal een slecht tweede jaar gehad, beaamde de Britse marketingdirecteur Bobby Brittain, maar de herhaalaankopen overstijgen volgens Brittain wel de verwachtingen, alsmede de markt.
Verbeteren
Coca-Cola is enthousiast over het gebruik van stevia, meldde Quincey. Het is volgens de coo mogelijk om in de komende vijf á tien jaar de formule van Life en andere producten op dit gebied verder te verbeteren, ook met het vooruitzicht op nieuwe stevia-extracten in de toekomst. Het was een bekend gegeven dat de huidige versie van Life, in 2013 gelanceerd, versie 1.0 is, aldus Quincey. Life, dat nu nog een klein deel uitmaakt van de verkopen van Coca-Cola, zal buitenproportioneel profiteren van de nieuwe campagne volgens de coo.
Bron: Just Drinks