AMSTERDAM/ZALTBOMMEL – Onderzoeksbureaus YouGov en Circana gaan hun strategische samenwerking verder uitbreiden. Point-of-Sale- en shopperdata van beide bedrijven worden geïntegreerd om klanten in Nederland, Duitsland en Italië beter van dienst te zijn.
YouGov is gespecialiseerd in klanteninzichten, zoals klantmotivaties, klantgedragingen en klantpatronen. Dit wordt ondersteund door miljoenen aankoopacties en gegevens op SKU-niveau. Het bedrijf volgt het gedrag van consumenten in meer dan 1500 retailformules en van 130.000 huishoudens in achttien Europese landen. Circana onderzoekt consumentengedrag en gebruikt daarbij point-of-sale gegevens. Door deze datasets samen te voegen krijgen klanten van de beide bedrijven verbeterde marktinformatie, scherpere inzichten en beter advies.
Helder beeld
“Door YouGov’s best-in-class aankoopgegevens te combineren met Circana’s diepgaande point-of-sale gegevens, geven we onze klanten een zo helder mogelijk beeld van de werkelijkheid,” zegt Stefan Heremans, chief transformation officer en president CPS bij YouGov. “De uitbreiding van onze Circana-samenwerking zal onze klanten in staat stellen om slimmere, snellere beslissingen te maken op basis van de meest uitgebreide beschikbare gegevens.”
Bron: Levensmiddelenkrant