shopping-venture-4516039_1920.jpg

YouGov en Circana integreren data voor betere marktinzichten

AMSTERDAM/ZALTBOMMEL – Onderzoeksbureaus YouGov en Circana gaan hun strategische samenwerking verder uitbreiden. Point-of-Sale- en shopperdata van beide bedrijven worden geïntegreerd om klanten in Nederland, Duitsland en Italië beter van dienst te zijn.

Redactie |

YouGov is gespecialiseerd in klanteninzichten, zoals klantmotivaties, klantgedragingen en klantpatronen. Dit wordt ondersteund door miljoenen aankoopacties en gegevens op SKU-niveau. Het bedrijf volgt het gedrag van consumenten in meer dan 1500 retailformules en van 130.000 huishoudens in achttien Europese landen. Circana onderzoekt consumentengedrag en gebruikt daarbij point-of-sale gegevens. Door deze datasets samen te voegen krijgen klanten van de beide bedrijven verbeterde marktinformatie, scherpere inzichten en beter advies.

Helder beeld
“Door YouGov’s best-in-class aankoopgegevens te combineren met Circana’s diepgaande point-of-sale gegevens, geven we onze klanten een zo helder mogelijk beeld van de werkelijkheid,” zegt Stefan Heremans, chief transformation officer en president CPS bij YouGov. “De uitbreiding van onze Circana-samenwerking zal onze klanten in staat stellen om slimmere, snellere beslissingen te maken op basis van de meest uitgebreide beschikbare gegevens.”

Bron: Levensmiddelenkrant