UTRECHT – Vincent Weijers, chief operational officer, en Boukje Taphoorn, chief marketing & sustainabilty officer, verlaten beiden Bol per 1 juli. Dit komt voort uit de vereenvoudigde topstructuur die Bol dit jaar doorvoert. Daarmee vervallen de functies van coo, cmo en chief technology officer.
Marketing en logistiek worden geïntegreerd in de e-commerce-afdeling en vallen daarmee onder de leiding van Oscar Hundman, chief ecommerce officer. Daarmee is Taphoorn’s functie komen te vervallen. Op Linkedin spreekt zij haar dankbaarheid voor Bol uit. Wat zij na de zomer gaat doen is nog niet bekend. Ook Weijers zal per 1 juli zijn functie bij Bol achter zich laten en zegt op Linkedin na de zomer weer open te staan voor nieuwe functies, zowel leidinggevend als niet.
Margaret Versteden-van Duijn, ceo van bol: “De toewijding die Boukje en Vincent de afgelopen jaren hebben gebracht waarderen we zeer. Hun bijdragen zijn van onschatbare waarde geweest bij het vormgeven van het succes van Bol. De uitstekende expertise van Boukje als topmarketeer heeft een cruciale rol gespeeld bij het versterken van de positie van bol als het sterkste retailmerk in Nederland. En onder haar leiderschap behaalde Bol haar B Corp-certificering in 2023.
Vincents bijdrage aan het verbeteren van ons logistieke netwerk is van cruciaal belang geweest, inclusief de explosieve groei tijdens Covid-19. Onder zijn leiderschap zijn de logistieke kwaliteit en efficiency sterk verbeterd waarmee we klaar zijn voor de toekomst. Namens de hele organisatie wens ik Boukje en Vincent alle succes en geluk in hun verdere carrière buiten Bol.”
Eerder dit jaar stopte Adrian McPhee al met zijn functie als cto bij Bol. Na 1 juli zal Bol’s directie uit zes leden bestaan.
Bron: Levensmiddelenkrant