TILBURG – De bakkerijbranche is op zoek naar jongeren en studenten voor een bijbaan bij de bakker in de buurt. Stichting Bakkracht is hiervoor een campagne gestart om jongeren enthousiast te maken voor werken in een bakkerij.
De nieuwe campagne richt zich nu op alle jongeren en studenten die een bijbaan zoeken. “Daarmee is de doelgroep breder dan alleen de vmbo-scholieren waarop de Wereld van de Bakkerij zich vooralsnog richt”, zegt Carla Zwierstra, directeur van Bakkracht. “We richten ons met deze campagne namelijk ook op havo- en vwo-scholieren en studenten in het mbo en hbo. Via een bijbaan kunnen ze concreet kennismaken met het werk in de bakkerij, en zo ontdekken wat een leuke sector dit is, met interessante opleidingen en baankansen. Zo snijdt het mes aan twee kanten: op korte termijn heeft de bakker er een medewerker bij, en op langere termijn zorgt dit wellicht voor meer instroom van jongeren in de opleidingen en uiteindelijk in de bakkerijbranche.”
In de campagne worden jongeren aangemoedigd om eens bij een bakkerij in de buurt te vragen naar een bijbaan. Achtergrondinformatie is te vinden op de website Wereld van de Bakkerij. Om het nog makkelijker te maken kan er op de website een sollicitatieformulier worden gedownload en ingevuld. Speciaal voor ondernemers die op zoek zijn naar kandidaten voor een bijbaan komen er binnenkort raamposters beschikbaar.
Bron: Levensmiddelenkrant