S5_ChristmasWrapped_ArtistEdition_35mm_1979 2.jpg Het nieuwe limited-edition label van Bombay Sapphire, verwijdert de nood van een geschenkverpakking. Het opvallende ontwerp werd geïnspireerd door de 100% duurzaam geproduceerde botanische ingrediënten van het ginmerk

Bacardi vermindert kartonnen verpakkingen

AMSTERDAM – Bacardi gaat na het stoppen met plastic in geschenkverpakkingen ook het aantal kartonnen geschenkdozen verminderen. In vier jaar tijd wist de drankenproducent jaarlijks 275 ton wegwerpplastic minder te gebruiken. Met het stoppen met kartonnen geschenkdozen denkt het bedrijf alleen al in het eerste jaar ongeveer 100 ton karton minder te gebruiken.

“We zijn ongelooflijk trots op wat we tot nu toe hebben bereikt, maar we willen nog een stap verder gaan", zegt Rodolfo Nervi, vice president veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid bij Bacardi. "We willen niet alleen onze verpakkingen herontwerpen om plastic te verwijderen, we willen er ook alles aan doen om het gebruik van kartonnen verpakkingen te verminderen. We staan niet stil, we innoveren voortdurend. Al meer dan 160 jaar weerspiegelen onze iconische merken de evoluerende smaak van elke nieuwe generatie consumenten. Vandaag verlangen consumenten naar dranken die op een zo milieuvriendelijk mogelijke wijze worden bereid, en wij delen uiteraard diezelfde wens.”

Niet voor alle merken zullen de kartonnen geschenkdozen verdwijnen. Al het karton dat Bacardi blijft gebruiken is gecertificeerd door het Programme for the Endorsement of Forest Certification (PEFC) of de Forest Stewardship Council (FSC).

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops