Sulaw-136.jpg

B Corp voor Fish Tales

AMSTERDAM – Fish Tales is vanaf 24 januari een B Corp-onderneming. Volgens het bedrijf dat producten van duurzaam gevangen vis verkoopt, is dit een mijlpaal in de missie om de oceanen te beschermen, overbevissing te bestrijden en eerlijke werkomstandigheden in de visserijsector te bevorderen.

Redactie |

Fish Tales werkt allen samen met visserijgemeenschappen die op zijn minst onafhankelijk gecertificeerd zijn en bewust omgaan met de zee. Voor een B Corp certificering wordt gekeken naar de sociale en ecologische impact van bestuur, werknemers, gemeenschap, milieu en klanten. Elke drie jaar moet het bedrijf opnieuw door het proces.

Jubileumjaar
"Nadat we in het afgelopen jaar door Walmart in het schap zijn opgenomen, is onze toetreding tot de B Corp-gemeenschap een logisch gevolg van tien jaar positief impact maken”, zegt Fish Tales-oprichter Bart van Olphen. “Het is een fantastische start van dit jubileumjaar. We zijn er trots op om het eerste Europese vismerk te zijn dat op deze manier is beoordeeld. Het markeert een mooie eerste stap om gezamenlijk met de B Corp-community meer impact te maken: voor de vissen én de vissers. Want er zijn nog genoeg problemen om aan te kaarten in een industrie die wordt gedomineerd door grote, niet-duurzame visbedrijven. Fish Tales gaat verder dan de normen die worden gesteld aan de industrie, we hopen dat andere vismerken ons voorbeeld doen volgen.”

Tessa van Soest, directeur van B Lab Benelux: "Wij verwelkomen Fish Tales openhartig in de B Corp-community. Hun toewijding om zaken op een andere manier te doen zal een inspiratie zijn voor anderen en laat zien dat we succes in het bedrijfsleven kunnen herdefiniëren, zodat het belang van mens en planeet hand in hand gaat met winstgevendheid.” In de Benelux zijn nu ongeveer 350 B Corp-bedrijven actief. Wereldwijd zijn rond de 8000 bedrijven gecertificeerd.

Bron: Levensmiddelenkrant

Lees meer over: