NIEUWVEEN – De efficiëntie was doorgeslagen bij Albert Heijn. De supermarktketen moet warmer, persoonlijker en meer aandacht voor het product krijgen, zegt Alfred Levi, de nieuwe directeur commercie Albert Heijn.
Levi doet zijn verhaal in een interview in personeelsblad Ahá van Albert Heijn. Volgens hem is het bedrijf de liefde voor de klant deels verloren. “Albert Heijn werd een beetje te afstandelijk. We moeten ons realiseren dat we het allemaal voor onze klanten doen. Met een klein beetje meer warmte, persoonlijke touch, passie voor het product en liefde voor de klant maak je een heel groot verschil.” Als oorzaak van de kilheid van het bedrijf oppert Levi dat ‘het gevoel van efficiënt werken in de winkels vooral centraal staat en er relatief weinig tijd is voor de klant’. “Dat is niet zo en de komende jaren zullen we dat heel sterk blijven benadrukken.”
Echte smaak terug
Behalve liefde voor de klant moet er binnen AH ook weer passie voor het product zijn, zegt de nieuwe directeur commercie. Over een paar jaar moet de supermarktketen de lekkerste zijn van Nederland én België. “Mijn eerste ambitie is om de echte smaak van producten terug te krijgen, zoals ze oorspronkelijk zijn bedoeld. De vernieuwde agf-afdelingen zijn daarvan een heel mooi voorbeeld.”
Allerhande
Een ander doel dat Levi voor ogen heeft is de toegankelijkheid van consumentenblad Allerhande vergroten. “Ik zie Allerhande als een belangrijk merk binnen ons bedrijf. Daar kunnen we nog veel meer mooie dingen mee doen, zowel in print als digitaal.”
Troonswisseling
In Ahá doet AH-algemeen directeur Sander van der Laan ook uit de doeken flink uit te gaan pakken met ‘geweldige acties’ vanwege de troonswisseling op 30 april aanstaande. “Ik laat nog even in het midden wat we precies gaan doen, maar we zullen iedereen verrassen.”
Bron: Levensmiddelenkrant.nl