Albert Heijn start Twitter-team

ZAANDAM – Albert Heijn heeft op het Zaanse hoofdkantoor een team geformeerd dat via Twitter contacten onderhoudt met klanten. “We zullen niet overal op reageren.”

Peter Smit |

Het Twitter-team ging eind juli van start en bestaat uit elf medewerkers die de deze social media zullen scannen op vragen en opmerkingen over Albert Heijn. “We willen ervaring opdoen met deze manier van communiceren. Het idee is om een centraal punt te hebben, waar klanten via Twitter met ons kunnen communiceren. We worden daar erg vaak genoemd, maar zullen niet overal op reageren. Bijvoorbeeld als iemand meldt dat hij even naar de Albert Heijn gaat”, zegt woordvoerder Anoesjka Aspeslagh tegen Levensmiddelenkrant.

Acties
Albert Heijn is niet van plan om zelf een actieve rol te spelen op Twitter. Zo zal de marktleider geen acties en dergelijke gaan promoten via social media. Ook blijft het voorlopig bij Twitter en staat er geen uitbreiding van Facebook op stapel. “We zijn ons ervan bewust dat wanneer je hier mee begint , je er niet zomaar weer mee op kan houden. We willen het daarom goed doen. Ik sluit echter niet uit dat we dit in een later stadium uitbreiden naar bijvoorbeeld Facebook.”

Vestigingen
Momenteel zijn er al een aantal AH-vestigingen die zelf een Twitter-account hebben. Nu het hoofdkantoor de tweets centraal gaat afhandelen, verwacht Aspeslagh dat de supermarkten zelf op termijn niet meer hoeven te twitteren. “Centraal kunnen we sneller reageren.”

Vomar
Albert Heijn is niet de eerste supermarktketen die vanuit het hoofdkantoor via Twitter met klanten communiceert. Onder meer Deen, Vomar en Spar doen dit al langer.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl

ah_twitter-a840x630.jpg