picture1.png

Albert Heijn lanceert plantaardige eigenmerklijn

ZAANDAM – De ambitie van AH om een positieve bijdrage te leveren aan de eiwittransitie heeft geresulteerd in een nieuwe lijn eigenmerkproducten. AH Terra bestaat uit zo’n 200 plantaardige producten, zoals zuivel voor in de koffie, hummus, kaas, vleesvervangers, mayonaise, margarine, borrelhappen en garnalen. Mensen die kiezen voor een zuiver plantaardig dieet hebben dan voor elk eetmoment iets te kiezen.

Redactie |

Albert Heijn heeft zichzelf als doel gesteld dat 50% van de verkochte eiwitten in 2025 van plantaardige oorsprong is. In 2030 moet dat zijn aangegroeid tot 60%. Op dit moment is het nog 44%. Met de invoering van AH Terra wordt weer een stap gezet richting dat doel. De eerste producten van deze lijn liggen vanaf deze week in de schappen. 

Prijsfavoriet
De formule haalt alvast een drempel voor de aanschaf van plantaardige eiwitten deels weg; vanaf 2 oktober krijgen AH Premium klanten 10% korting op het gehele AH Terra-assortiment. Daarnaast is ruim 25% van het assortiment een Prijsfavoriet.

Eiwittransitie
Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, legt uit waarom AH voor de nieuwe lijn kiest: "Door voorop te lopen in de eiwittransitie en ons assortiment met plantaardige eiwitten uit te breiden, bieden we onze klanten de mogelijkheid om bewuste en duurzamere keuzes te maken. Met de introductie van eigen merk lijn AH Terra wordt plantaardig eten en drinken nog makkelijker. De producten zijn lekker, betaalbaar en van topkwaliteit. Voor iedere maaltijd is er een plantaardig alternatief beschikbaar; ontbijt, lunch, diner of tussendoor. Als iedereen al een dag per week plantaardig eet, kan er een enorme stap worden gemaakt in de eiwittransitie.”

Bron: Levensmiddelenkrant