ZAANDAM- De fusie tussen Ahold en Delhaize is zaterdag goedgekeurd. Met de presentatie van een nieuw logo vandaag, is de fusie helemaal rond.
Het nieuwe logo van het fusiebedrijf is niet blauw of rood (de kleuren van Ahold en Delhaize), maar felgroen. Verder is het nieuwe beeldmerk wel een samensmelting van de twee 'oude' logo's: het kroontje van Ahold is op het hoofd van de leeuw van Delhaize gezet. Met dit logo laat het concern zien trots te zijn op het verleden, maar zich ook duidelijk te richten op een gecombineerde, nieuwe toekomst. Het beeldmerk zal overigens niet op de gevel van de supermarkten komen te staan, want Albert Heijn en Delhaize blijven onder hun eigen naam opereren.
Kwartaalresultaten
Met het samengaan van Ahold en Delhaize ontstaat er een grote moedermaatschappij met 6.500 winkels met meer dan 375.000 werknemers. Het bedrijf maakt op 17 november de eerste kwartaalresultaten bekend. Voor die tijd worden op 25 augustus de resultaten van de eerste helft van 2016 nog los gepresenteerd. Vandaag kan het aandeel Ahold Delhaize voor het eerst verhandeld worden op de beurs.
Bron: Levensmiddelenkrant