'Wellicht feestelijk afscheid merk Euroshopper'

NIEUWVEEN - Albert Heijn overweegt het afscheid van het budgetmerk Euroshopper niet ongemerkt voorbij te laten gaan, maar open te staan voor een feestje. Binnenkort verruilt AH Basic definitief het merk Euroshopper.

Dat heeft een woordvoerder van Albert Heijn maandagmorgen laten weten aan het Radio 1 Journaal. In de uitzending kwam Paul Beukelman van de Euroshopper-fanclub aan het woord volgens wie duizenden Nederlanders niets zien in het verdwijnen van de Euroshopper producten uit de schappen van Albert Heijn en waarvoor AH Basic in de plaats komt. "Euroshopper had een toffe cult-status en dat hebben ze met AH Basic helemaal om zeep geholpen. Het is gewoon een slap aftreksel van hun huismerk. AH Basic probeert meer te zijn dan dat het is”, aldus Beukelman.

Positief
Volgens Beukelman zullen duizenden consumenten overstappen naar Lidl en Aldi. "Wij buigen niet voor het nieuwe budgetmerk van AH. Dat blijkt ook wel uit de reacties op ons blog”, zo zei hij tegen de NOS. Volgens Albert Heijn zijn de reacties van klanten juist positief, al wil de keten geen cijfers geven over een eventuele omzetstijging. "Dat is te concurrentiegevoelig", aldus een woordvoerder. Nog voor de zomer zal de ombouwoperatie zijn afgerond en komen er rond de vijfhonderd AH Basic-producten in de schappen.

Bron: NOS

euroshopper.jpg