Formules

Zestig ondernemers aan de slag met SSK kookkanaal

LOPIK- Het kookkanaal voor supermarkten met een Super Supermarkt Keurmerk (SSK) is donderdag gelanceerd. Aan de pilot doen zestig ondernemers mee.

Marije de Leeuw |

Met acht verschillende kookvideo’s wil Stichting SSK klanten inspireren op het gebied van verantwoord eten. Ook wil nog duidelijker maken waar het keurmerk voor staat: voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo is er tijdens de kookvideo’s aandacht voor onder meer de keuze voor verantwoorde producten, het tegengaan van voedselverspilling, het scheiden van afval en het duurzaam omgaan met energie. De ondernemers die meedoen vertellen in de afzonderlijke video’s aan de klanten wat hen als ondernemer uniek maakt. Zo zijn de filmpjes allemaal net even anders.

Pilot
Het nieuwe kookkanaal is nu nog een pilot, als het een succes blijkt, wordt het uitgebreid. Vanaf 1 februari start het kookkanaal bij de deelnemende ondernemers.

Bron: Levensmiddelenkrant

ssk.jpg