AMSTERDAM – De Youth Food Movement is niet te spreken over de nieuwste PLUS-commercial. De versgarantie die de supermarktformule aanprijst lijkt voor de jongerenbeweging meer op een wastegarantie.
PLUS vertelt in de tv-spot met een knipoog over de versgarantie op groente en fruit. Is een klant niet tevreden met groente en fruit van PLUS, dan geeft de formule een nieuw product of het geld terug. Twee kinderen die weinig trek hebben in bloemkool bewerken als mama even niet kijkt de groente zodanig dat de moeder erover twijfelt om de groente nog te koken. Bij PLUS krijgt ze echter een nieuwe bloemkool terug, dus moet het tweetal alsnog de gehate groente eten.
Betoeterd
Een bloemkool met wat plekjes omruilen voor een nieuwe verbaasde Youth Food Movement zodanig dat de organisatie een parodie van de bestaande commercial maakte. In Nederland wordt één derde van het voedsel verspild en een dergelijke versgarantie lijkt meer op een wastegarantie, aldus de reactieclip. Of, zoals een voice-over zegt, ‘ben je helemaal betoeterd?!’
Wastegarantie from Youth Food Movement on Vimeo.
Bron: Levensmiddelenkrant