Woolworths.PNG De samenwerking met Ortec moet zorgen voor een efficiëntere inzet van de Woolworths bezorgvloot en externe bezorgdiensten. Foto: Woolworths

Woolworths gaat bezorgen met software van Ortec

SYDNEY – Softwarebedrijf Ortec is een strategisch partnerschap aangegaan met de Australische supermarktketen Woolworths voor het optimaliseren van de thuisbezorging van online boodschappen. De beslissingsondersteunende software van Ortec zal worden ingezet voor het verbeteren van de huidige bezorging.

Gerard van Oosbree |

Het Australische Woolworths heeft meer dan 1000 supermarkten verspreid over het land. Jaarlijks worden er 24 miljoen thuisbezorgingen uitgevoerd en worden er ruim 17 miljoen pick-up en direct-to-boot bestellingen klaargemaakt. De samenwerking met Ortec zal zich gaan richten op een efficiëntere inzet van de eigen bezorgvloot en de externe bezorgdiensten zoals Uber en Doordash.
Er komt een dynamisch toewijzingsmodel, zodat er optimaal gebruik kan worden gemaakt van de vaste capaciteit en routes beter kunnen worden gepland. Op deze manier kan het optimale afleverpunt en voertuigtype worden geselecteerd voor niet alleen een maximale efficiëntie. Klanten kunnen kiezen uit flexibele tijdschema’s.
Alistair Venn, directeur Last Mile bij Woolworths Group: “Ortecs innovatieve aanpak, goede naam en staat van dienst waren voor ons doorslaggevend bij onze beslissing. We zijn enthousiast over de mogelijkheden om onze bezorgactiviteiten te verbeteren en het gemak voor onze klanten te vergroten.”
George Ninikas, SVP Sales & Accounts bij Ortec, voegt daaraan toe: ‘’Het partnerschap met Woolworths is een belangrijke mijlpaal voor Ortec. Deze samenwerking illustreert ons streven naar innovatie en uitmuntendheid in e-grocery. We zijn ervan overtuigd dat Woolworths, met behulp van onze geavanceerde technologie en expertise, op operationeel niveau maximaal efficiënt kan werken en zijn klanten een uitzonderlijke bezorgervaring kan bieden.’’

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.