Formules

Verlies Picnic liep op in 2021

AMSTERDAM – Het verlies van online-supermarkt Picnic is in 2021 verdrievoudigd tot 114 miljoen euro. Dat meldt het Financiële Dagblad na het inzien van de jaarrekening over dat jaar. Directeur Michiel Muller maakt zich volgens de krant geen zorgen. Het verlies wordt veroorzaakt door de grote investeringen die Picnic doet om te kunnen groeien.

Gerard van Oosbree |

Vorig jaar breidde de online supermarkt zijn activiteiten in Duitsland uit, werd er een gerobotiseerd distributiecentrum in Utrecht gebouwd en werden er meer bezorghubs neergezet. Om dit te bekostigen haalde het bedrijf vorig jaar 600 miljoen aan investeringen op. ”In Nederland zijn we al winstgevend, dus daar zouden we kunnen stoppen met investeren om zwarte cijfers te schrijven”, zegt Muller tegen het FD. “Maar onze investeerders en wijzelf dachten juist: kunnen we niet wat harder gaan groeien?”

Bron: Levensmiddelenkrant / Financieel Dagblad

picnicwagen.jpg