liquid iv.jpg

Introducties

Unilever brengt Liquid I.V. op Nederlandse markt

AMSTERDAM – Unilever brengt het in de Verenigde Staten succesvolle voedingssupplement Liquid I.V. in Nederland op de markt. Het eerste product dat van dit merk wordt geïntroduceerd is Hydration Multiplier, een electrolytpoeder in portiesticks dat helpt bij hydratatie.

Redactie |

Het poeder, dat moet worden opgelost in water, helpt om de elektrolyten aan te vullen die verloren kunnen zijn gegaan door lichamelijke inspanning. Tevens bevat het vitamine C, B3, B5, B6 en B12 en is beschikbaar in drie smaken. Het wetenschappelijk geformuleerde poeder verhoogt ook de opname van water in het lichaam.

"Het feit dat Nederlanders wellbeing steeds belangrijker vinden en meer prioriteit gaan geven aan hydratatie bevestigt onze strategie om Liquid I.V. in Nederland te introduceren”, zegt Anusha Babar, international vice president Unilever Health & Wellbeing. “We introduceren niet alleen een nieuw merk, maar ook een volledig nieuwe categorie van producten die hydratatie bieden, waar Nederland duidelijk klaar voor is.”  

Het merk draagt één procent van de omzet af aan het Impact Programma, waarin het samenwerkt met toonaangevende organisaties om innovatieve oplossingen te bevorderen die gemeenschappen helpen om hun water en hun toekomst te beschermen. Wereldwijd heeft Liquid I.V. 55 miljoen sticks gedoneerd aan gebieden die meer hydratatie nodig hadden. Het bedrijf streeft ernaar om in 2032 in totaal 150 miljoen sticks te doneren.

Liquid I.V. is verkrijgbaar bij Kruidvat en Bol.

Bron: Levensmiddelenkrant