AMERSFOORT - Optimel, een merk van FrieslandCampina, introduceert Optimel Probiotica. De nieuwe zuivelrange biedt consumenten een dagelijkse portie goede bacteriën en bevat vitamine B6, B12 en D die bijdragen aan een goede weerstand.
De probiotica in Optimel Probiotica zijn levende yoghurtculturen, die de lactosevertering van de drinkyoghurt en yoghurt verbeteren bij mensen die lactose moeilijk verteren. Vanaf 17 februari zijn de producten verkrijgbaar in het koelschap van Jumbo, kort daarna gevolgd door o.a. Albert Heijn, Plus en Hoogvliet.
Goede bacteriën en essentiële voedingsstoffen
Na het succes van Optimel Proteïne in 2024, breidt het zuivelmerk haar assortiment nu verder uit met de nieuwe Optimel Probiotica serie zuivelproducten bestaand uit twee drinkyoghurts en twee yoghurts. Hiermee speelt Optimel in op de groeiende interesse in darmgezondheid onder consumenten en de vraag naar smaakvolle voeding die bijdraagt aan een goede weerstand en gezonde levensstijl. In samenwerking met het vooraanstaande bioscience-bedrijf Chr. Hansen zijn de producten verrijkt met de meest onderzochte bacterieculturen LGG, LA-5 en BB-12. Samen met de levende yoghurtbacteriën zijn dit miljarden goede bacteriën per portie. “Goed voor je darmen zorgen is van belang voor je algehele gezondheid. Want naast gezonde voeding, beweging en een goede nachtrust, speelt ook de darm een belangrijke rol bij je weerstand. Maar liefst 70% van je immuunsysteem bevindt zich in de darmen”, aldus Anke Schlatmann, voedingskundige bij Optimel.
Smaakvol en functioneel
Met Optimel Probiotica richt het zuivelmerk zich op consumenten die gezond en bewust willen eten, zonder daarbij concessies te doen op smaak. De nieuwe multi-serve verpakkingen zijn succesvol getest onder consumenten en verkrijgbaar in frisse fruitsmaken. Met deze introductie zet Optimel een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van functionele zuivelproducten die aansluiten bij de wensen van de consument. José van de Water, senior brand manager bij Optimel: “Het is onze missie om gezondere voedingskeuzes toegankelijk, betaalbaar en vooral lekker te maken voor een breed publiek. Consumenten worden steeds bewuster van het belang van voeding voor hun gezondheid, en darmgezondheid speelt hierin een sleutelrol.”
Bron: Levensmiddelenkrant