VEGHEL- Jumbo heeft tien jaar geleden haar eigen huismerk geïntroduceerd. Het huismerk is inmiddels uitgegroeid tot een assortiment met bijna 9000 producten.
In 2008 begon de supermarktketen, naast het bestaande huismerk O’Lacy, met de verkoop van verse producten onder haar eigen merk. In dat jaar vonden ruim 500 huismerkproducten van Jumbo hun weg naar de schappen. Van vriesverse vis en groenteconserven tot ontbijtkoek en broodbeleg. In 2010 werken alle producten van O’Lacy definitief vervangen door Jumbo huismerkartikelen.
Jumbo investeert naar eigen zeggen voortdurend in de vernieuwing van haar huismerkassortiment. In 2014 werd een nieuw assortiment biologische producten geïntroduceerd en in 2017 werden de vegetarische lijn Veggie Chef aan het schap toegevoegd. Daarnaast zijn ook producten van La Place toegevoegd aan het Jumbo assortiment. Olaf de Boer, executive director Buying & Merchandising: ”Ook in de komende jaren blijven we voortbouwen op het succes van het Jumbo Huismerk, door nieuwe producten te ontwikkelen waarmee we onze klanten blijven verrassen en die helemaal aansluiten op de laatste foodtrends.”
Foodtrends
Olaf de Boer, executive director buying & merchandising: ”Ook in de komende jaren blijven we voortbouwen op het succes van het Jumbo Huismerk, door nieuwe producten te ontwikkelen waarmee we onze klanten blijven verrassen en die helemaal aansluiten op de laatste foodtrends.”
Bron: Levensmiddelenkrant