34038.jpg

Spar lanceert retail media

WAALWIJK – Supermarktketen Spar stapt net als de andere supermarktketens in de retail media. Het bedrijf heeft deze week Spar media geïntroduceerd. Het biedt de kans aan leveranciers en niet-leveranciers om te adverteren in de Spar-winkels en de website spar.nl.

Redactie |

De winkelketen is druk bezig om in al hun winkels, op dit moment meer dan 450, digitale schermen te plaatsen. Ze doet dat in samenwerking met First Impression. Volgens de supermarkt kunnen straks meer dan 100 miljoen winkelbezoekers en meer dan vijf miljoen online bezoekers worden bereikt.

Adverteerders kunnen via het retail media platform Streaem door middel van self-service diverse campagnes inkopen, optimaliseren en evalueren. “Met locatiespecifieke data heeft Spar onderscheidend vermogen ten opzichte van andere retailers”, zegt ceo John van der Ent. “Consumenteninzichten bieden unieke mogelijkheden voor leveranciers om te kunnen adverteren dichtbij en op het moment van aankoop.”

Bron: Levensmiddelenkrant