Sainsburys x Microsoft announcement.jpg Medewerkers van Sainsbury’s krijgen bijscholing over AI, om hun kennis erover uit te breiden.

Buitenland

Sainsbury’s en Microsoft werken samen aan AI-integratie

LONDEN – De Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft met softwaredeveloper Microsoft een vijfjarig strategisch partnerschap getekend. Door de mogelijkheden van Microsoft op het gebied van artificial intelligence (AI) en machine learning te combineren met de datasets van Sainsbury’s, wil de supermarktketen haar Next Level Sainsbury’s-strategie versnellen. Daarmee streeft de retailer naar meer klantenloyaliteit en een groter marktaandeel.

Zoë Kools |

De diensten van de supermarkt worden getransformeerd op drie gebieden. Ten eerste moet de klantervaring worden verbeterd door een meer interactieve online winkelervaring te creëren. Daarnaast wordt de winkelefficiëntie verbeterd met real-time gegevens en inzichten voor belangrijke processen, zoals slimmere schapaanvulling. Tot slot wil Sainsbury’s haar rendement blijven verhogen door verschillende technologische toepassingen.
Met de samenwerking wil Sainbury’s de kracht van AI in handen geven van winkelmedewerkers en winkelen aantrekkelijker maken voor miljoenen klanten, zowel online als in de winkel. Dit wordt ondersteund door bijscholingsprogramma’s voor Sainsbury’swerknemers, die zo hun kennis over AI kunnen uitbreiden.

AI centraal
Clodagh Moriarty, chief retail and technology officer bij Sainsbury’s: “Onze samenwerking met Microsoft zal onze ambitie versnellen om de toonaangevende AI-retailer van het VK te worden. Het is een van de belangrijkste manieren waarop we de komende drie jaar investeren in het transformeren van onze capaciteiten, waardoor we weer een grote sprong voorwaarts kunnen maken op het gebied van efficiëntie en productiviteit, toonaangevende klantenservice kunnen blijven bieden en rendement kunnen opleveren voor onze aandeelhouders.” Clare Barclay, ceo Microsoft UK, vult aan: “Sainsbury’s heeft een gedurfde visie uiteengezet die AI centraal stelt in zijn bedrijf en de ontwikkeling van nieuwe diensten versnelt die de ervaring van klanten en collega’s zullen verbeteren en transformeren. We zijn verheugd om met Sainsbury’s samen te werken om de volgende generatie retail te stimuleren.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.