UTRECHT – Supermarktketen Plus wordt met ingang van het volgende seizoen officieel partner van de Vriendenloterij Eredivisie. Voetballiefhebbers zullen de naam vaak gaan tegenkomen. Plus heeft zich voor vier seizoenen verbonden aan de top van het Nederlandse voetbal.
Henk van Harn, commercieel directeur Plus: “Voetbal is de nummer een sport in Nederland. Elke week genieten ruim negen miljoen Nederlanders van voetbal. Voetbal verbindt. Plus-ondernemers zijn dan ook lokaal vaak al jaren actief betrokken bij de amateurvoetbalclub in de buurt. We zijn er trots op om ons nu ook landelijke partner te mogen noemen. De samenwerking met de Eredivisie CV biedt veel kansen om ons merk wekelijks zichtbaar te maken en spraakmakende landelijke spaarcampagnes en lokale winkelvloeractivaties met achttien clubs te ontwikkelen.”
Hernieuwde samenwerking
De supermarkt was al twee keer eerder partner van de Eredivisie, van 2005 tot 2008 en van 2011 tot 2017. Dat was volgens beide partijen succesvol en ze kijken dan ook uit naar de hernieuwde samenwerking.
Jan de Jong, directeur Eredivisie CV: “Plus is een absoluut A-merk met sterke groei-ambities. Daar vinden we elkaar. Daarnaast heeft Plus allerlei mooie, slimme en goede ideeën die bijdragen aan de bekendheid, populariteit en imago van de Vriendenloterij Eredivisie. En niet onbelangrijk, Plus promoot ook gezond eten. Ook juist onder jongeren. Dat sluit naadloos aan bij onze maatschappelijke doelstelling. Kortom, een match tussen twee sterke partners welke wel eens een droomhuwelijk kan worden."
Bron: Levensmiddelenkrant