Nieuwe PLUS Overloon versterkt regiofunctie

OVERLOON – Met de nieuwe Briljant-winkel wil PLUS-ondernemer Jan Verbeeten zijn regiofunctie in Overloon verder versterken. “We denken secundaire klanten meer primair te maken.”

Joost Agterhoek |

Op de foto's onderaan dit artikel is meer te zien van de inrichting van de nieuwe PLUS Briljant-winkel, de Piñabar en Jan Verbeeten (links), Jolien Verbeeten (midden) en Koen Verstegen (rechts).

Een supermarkt van 1200 vierkante meter vvo in een dorp met 3600 inwoners. Dat is zeker bijzonder te noemen, zegt Verbeeten. De oude PLUS-super van de ondernemersfamilie tegenover de nieuwbouwwinkel is reeds gesloten. Met de nieuwe supermarkt denkt Verbeeten zijn reikwijdte verder te kunnen vergroten. “Zo kunnen we de regiofunctie beter invullen.”

Heldro
Naast de bekende Briljant-elementen als de brede kaas- en vleesafdeling, veel ruimte voor brood, zelfscanning en signing over het duurzame assortiment heeft Verbeeten eigen toevoegingen in de winkel. Zoals de Piñabar, een ananassnijmachine die kleiner van formaat en prijs is dan de gelijksoortige Pine-o-matic en ook reeds bij Coop te zien is. Verder is het lokale bekende ijsmerk Heldro te koop en is er veel ruimte voor specialiteiten van de ambachtelijke slagerij.

Explodeert
De ondernemersfamilie - Jan runt samen met neef en compagnon Koen Verstegen en zus Jolien aan vier PLUS-winkels in Overloon, Tegelen, Malden en Vierlingsbeek) - denkt in 2015 met alle supermarkten over te zijn gestapt op Briljant. “In Malden zijn we volop bezig”, zegt de ondernemer. “In Tegelen gaan we in 2015 om.” Wat betreft omzetstijgingen is het appels met peren vergelijken, maar de gemiddelde omzetstijging bij ombouw is 15 procent, zegt Verbeeten. “Zowel meer als vollere klanten. En je aandeel in vers explodeert werkelijk.”

Bron: Levensmiddelenkrant

1_agf_vers_plein_groenten_fruit_resized_site.jpg