Asda Buble.png Naargelang de inzet van de zanger zullen de lampjes van de kerstboom oplichten

Buitenland

Michael Bublé speelt hoofdrol in kerstcampagne Asda

LONDEN - De Britse supermarktketen Asda heeft zanger Michael Bublé weten te strikken voor zijn kerstcampagne voor de komende feestmaand. De kerstcommercial wordt ondersteund door een speciaal ontwikkelde karaokekerstboom waarmee de klanten zich muzikaal maximaal kunnen inzetten in ruil voor gratis lekkernijen.

Yentl Bocxe Strik  |

De speciaal ontwikkelde kerstboom is uniek in zijn soort, daar de lichtjes 100% door Michael Bublé worden aangedreven. “Mensen stappen gewoon naar de microfoon, geven de boom hun beste Bublé en kijken hoe hij danst en verblindt met licht”, legt Asda uit in het persbericht over de campagne.

Spraakherkenning
De karaokekerstboom van Asda is gemaakt met behulp van de modernste technologie die kan detecteren wanneer een kersthit van de Canadese superster in de microfoon zingt. Vervolgens zal meer dan 300 meter aan feestverlichting oplichten om de hele kerstboom te verlichten, naargelang de inzet van de zanger. Een op maat gemaakte technologie maakt gebruik van spraakherkenning om het inspanningsniveau van een zanger en zijn toonhoogte te detecteren. Hoe meer moeite erin wordt gestoken, hoe meer correcte noten worden geraakt en hoe meer show mensen opvoeren, hoe meer de boom oplicht.

Seizoensspektakel
David Hills, chief customer officer bij Asda zegt: “De must-see Michael Bublé-aangedreven boom en de eerste interactieve ervaring in zijn soort beloven een seizoensspektakel te worden dat een beetje magie levert met alles erop en eraan, net als ons Asda 2023-kerstaanbod.”

Voldoening
De 20 meter hoge karaokekerstboom met Michael Bublé is op 16 november onthuld buiten het Kings Cross Station in Londen, waar hij slechts één dag zal blijven staan. In ruil voor de liveperformance van het Londense publiek worden de zangers beloond met gratis Asda-kerstlekkernijen. “Evenals de voldoening dat ze hun steentje hebben bijgedragen om de kerstsfeer naar iedereen te verspreiden”, aldus Asda.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.